TSS Roepat II PHCW 26 Augustus 1946 – 1 Juli 1970.
TSS Roepat II PHCW 26 Augustus 1946 – 1 Juli 1970.
Bouworder: Sun Shipbuilding & Drydock Company, Pennsylvania.
Bouwnummer: 554.
Afmetingen: 142,65 x 21,18 x 12,95 m.
Machines: 2xWK (B&W) turbine-installatie Westinghouse Electric Manufacturing Co, Pittsburg, Penn. DR op 1 as.
Verm./Snelh: 8.500 apk; 1 schroef, 16,5 kn.
Type: Vrachtschip met passagiersaccommodatie, standaard-type C3-S-A5.
Accomm.: 12 passagiers in 8 hutten.
Uitrusting: ZS (30), stalen luiken, electrische lieren.
Kiellegging: 9 Juli 1945.
Stapelloop: 14 Mei 1946.
Proefvaart: 7 en 8 Augustus1946.
Oplevering: 31 October 1946.
Bouw opdracht kwam van de Nederlandsche regering. Aanvankelijk werd het schip TSS Drenthe genoemd en werd tijdens de bouw overgedragen aan de Stoomvaart Maatschappij Nederland en gedoopt als TSS Roepat II. Op 26 Maart 1947 eerste aankomst te Amsterdam. Op 1 December 1963 over naar de NV Nedlloyd Lijnen. In April 1967 met machine schade gelegen te hebben te Vizaghapatman in India voor de sloop verkocht naar Taiwan. Aankomst te Kaoshiung op 15 Mei 1967, waarna de sloop volgde.
Klik op de kaarten en je krijgt een groter plaatje.
2 Grote kaarten van 23 x 18 centimeter.
Mooie kaart van het SS Roepat in SMN kleuren maar al varend onder de Nedlloyd Lijnen.
Nette ansichtkaart van het SS Roepat in de SMN kleuren.
Eetsalon met oa Kapitein Sanders. Bar met oa Kapitein Sanders.
Reis 71.
15 November 1864 van Hamburg
Gezagvoerder; W.Ganzeman
1e Stuurman; C.Hoek
2e Stuurman; H.Schram
3e Stuurman; F.Wynia
4e Stuurman; J.W.Bosch
Radio officier; F.Wesseling
Hoofdwerktuigkundige; J.J.Slot
2e Werktuigkundige; O.Schipper
3e Werktuigkundige; M.L.v. Eekhout
4e Werktuigkundige; W.Gerritsen
5e Werktuigkundige; J.Heuff
5e Werktuigkundige; A.v.d.Werken
5e Werktuigkundige; N.J.K.Blokland
5e Werktuigkundige; J.A.v.d.Vijver
Chefhomeester; J.T.Burbach